Remolc de Tramvia Ctfv-Saltuv 309 (Preservat en Torrent)
- Codi
- 3
- Denominació
- Remolc de Tramvia Ctfv-Saltuv 309 (Preservat en Torrent)
- Municipi
- QUART DE POBLET
- Comarca
- L'HORTA OEST
- Província
- València
- Ubicació
- Tallers de Torrent de FGV.
- Data construcció
- 1933 o 1942.
- Data transformacions
- Va ser caracteritzat com un tramvia motor posant-li un trole, far i un ninot de falla com a conductor.
- Accés tradicional
- Polígon de Quart de Poblet, vora la N-III (antiga ubicació).
- Edifici instal·lació
- Remolc tramviari.
- Estat contexte
- Preservat.
- Tipologia
- Edificis - Edificis dotacionals - Edificis asistencials - Asils
- Autor
- Joan Lluís Llop Bayo.
- Data
- 01/10/91
- Notes
- Fitxa revisada en 2010.
Remolc tramviari de quatre eixos repartits en dos carretons tipus Diamond de ballesta interna; ample de via de 1.000 mm; rodes de 465 mm de diàmetre; caixa de fusta forrada en xapa metàl·lica; ¿truck¿ (bastidor) Brill tipus 84E; 10.970 mm de llarg; 5¿120 tones de pes; capacitat per 23 passatgers asseguts i 56 dempeus; totalment tancat i amb portes abatibles. Suposaren una millora destacable del parc mòbil tramviari de CTFV-SALTUV que sols disposava, fins aleshores, de vehicles de dos eixos i, alguns, encara descoberts (sense portes o amb balconets). Eren remolcats pels mateixos motors 300 i pels de les sèries 350 i 400 fins la seua retirada en 1970 (supressió de la xarxa tramviaria de València).
Procés
Fou construit per Tallers GAY, resultat de la unió dels bastidors de dos remolcs de dos eixos "perreras" de l'antic tramvia a vapor del Grau. Els 300, motors i remolcs, varen rebre els malnom de ¿matasbas¿ per semblança a reproduccions d¿aquests elements mortuoris de l¿Antic Egipte que s¿exposaven a la funeraria La Matasba del carrer de Colom.
Calendari
El 309 és l¿únic remolc que ens resta de la seua sèrie. Va estar com reclam publicitari de Muebles Pallardó des de 1977 fins a 1992, quan fou preservat per al Museu Ferroviari i dut a les velles instal·lacions del l'Estació del Grau del Trenet, on romania aleshores la col·lecció de vehicles històrics de FGV. Des de 1998, està a resguard -junt als demés trens conservats- en els antics Tallers de Torrent. Al inventari de València (fitxa 2324) hi ha un altre remolc de tramvia.