Iglesia Parroquial de Nuestra Señora de los Ángeles

Segona
Monument d'interés local
Declaración BRL genèrica GVA

L'església està construïda en paredat, pedra angular i lluïment. Tot l'edifici es troba cobert a dos aigües, resseguix la línia de la teulada una façana als peus en la qual es troba una portada adovellada amb fornícula superior i rematada de boles. Als peus de l'església i fent cos amb la façana es troba la Torre Campanar, formada per un cos i finestres semicirculars als quatre costats. En les últimes dècades del segle XX s'afig un altre cos que contribuïx a donar-li major verticalitat a la façana. L'interior està format per una nau de quatre trams amb capelles laterals comunicades entre sí. En el costat de l'epístola, junt al presbiteri sobre l'hort de l'església, es troben la capella de la comunió, de l'any 1926 i el púlpit contemporani a la construcció de l'obra. El cor està elevat als peus de la nau. El presbiteri elevat respecte a la nau central alberga el retaule construït després de la Guerra Civil, format per un gran basament, sobre el qual recolzen columnes apariades d'orde compost, rematat per un frontó triangular. La fornícula central conté la imatge de la Mare de Déu dels Àngels. Sobre l'altar una altra xicoteta fornícula flanquejada per columnes també d'orde compost alberga el Sagrari. La coberta original de la nau està formada per una volta de canó amb llunetes decorades en la pròpia nau, voltes bufades en les capelles laterals i d'aresta en la sagristia. Es decora amb pilastres de capitell compost i arquitrau amb fris de decoració vegetal. En el quart de l'absis hi ha una gran clau central decorada amb querubins. En els cantons de l'absis hi ha dos petxines. (Catàleg Arquitectònic: Patrimoni de l'Alt Palància).

Foto Inmueble