Ermita de "El Plà"

Document urbanístic
Plan General de Ordenación Urbana. ORXETA
17/03/09

L'edifici de l'Ermita del Plà data d'època contemporània, com demostra la seua tècnica i característiques constructives. Es tracta d'un edifici de titularitat privada i no es disposen de fonts escrites de cap mena, tant en l'Arxiu Municipal com en l'Arxiu Parroquial, que puguen concretar la seua datació, tan sols de referències orals. La incertesa sobre el seu origen té la seua explicació en l'escassa rellevància en la devoció popular del municipi (de fet, en l'actualitat es manté permanentment tancada al públic). No apareix reflectida en una detallada planimetria del terme municipal d'Orxeta realitzada en 1909, i per tant ha de ser posterior. D'altra banda, les entrevistes realitzades a les persones de més edat de la població la recorden en la seua època escolar (dècada dels anys 30), per ser una zona d'expansió i esbarjo habitual de l'alumnat. En conclusió, l'immoble podria datar-se aproximadament entre la segona i tercera dècada del segle XX.

Croquis

Foto Inmueble