Torre Nostra

Inscripción definitiva BIC GVA Publicada
07/07/23
18/07/23 Vore DOGV

La construcció de la torre va ser dins del segle XVII. Eduardo Peris basa la seua datació en: - La crònica de Gaspar d'Escolano, apareguda en 1610-1611, no la nomena, salta a la torre de la Sal o a la de Cap i Corb. - No apareix tampoc en cap mapa o descripció del nostre territori anterior a Escolano. - En el Reglament del Cos Militar de la Costa del Virrei Vespasiano Manrique Gonzaga (1673), se la denomina Torre Nueva de Torreblanca. La Torre Nostra es troba en primera línia de platja, en la franja entre la mar i l'albufera d'Albalat. Entre les torres guaites de Cap i Corb, a Alcalà de Xivert, al nord i La Sal, a Cabanes al sud. A l'origen va ser una torre aïllada. Des de 1875 van arribar les primeres famílies i van edificar les primeres cases prenent l'alineació de la torre, enfront de la mar. Hui es troba envoltada d'apartaments de baixa qualitat i estètica. És de planta quadrada de 8,70 metres de costat i 9 metres d'altura. Posseeix murs d'un metre de grossària de maçoneria amb morter de calç amb carreus canteados a les cantonades i buits. La pedra emprada és calcària i arenisca. Les pedres arenisques constitueixen part de les cantonades (cada tres filades), així com els carreus de la cornisa. La resta de les cantonades el forma pedra calcària. Posseïa matacanes cilíndrics en les quatre cantonades i un altre sobre la porta d'entrada. Té quatre plantes, planta baixa dues plantes superiors i coberta. A l'interior disposava d'escala de caragol, situada en l'extrem oest. La porta oberta cap a Oropesa, hui tapiada per una construcció adossada, era de fusta, cuirassada amb planxes de ferro. Posseïa dues finestres per llenç i les inferiors aspilleradas. (C.Pérez-Olagüe)

Foto InmuebleFoto InmuebleFoto InmuebleFoto Inmueble