CM ART MAJOR DE LA SEDA

El Col·legi de l'Art Major de la Seda es troba en un dels llocs més característics de València, en ple barri de Velluters. La indústria de la seda va tindre gran relleu i importància en la València de l'Edat Mitjana, creant-se en 1474 el Gremi de Velluters o seders. L'edifici va ser adquirit pels seders valencians en 1492. Este col·legi posseïx important documentació dels segles XV al XIX, perfectament catalogats en el seu arxiu, i -teles clàssiques valencianes dels segles XVII i XVIII en els seus salons i material molt divers relacionat amb la indústria tèxtil, així com importants sòls de ceràmica en els seus salons i balcons. L'edifici està declarat monument històric, posseïx ceràmica, teles antigues, maquinària i estris de treball de distintes èpoques, així com una varietat de llibres sobre fabricació de teixits especials, així com un gran arxiu documental, degudament recopilat i catalogat, i editat un llibre que arreplega tota la catalogació de forma cronològica, que permet, des de les dades trets del llibre, localitzar el document interessat i poder fer còpia del mateix, enviant-ho a la persona interessada, la qual haurà d'anticipar l'import a satisfer En el Col·legi des dels seus temps més antics, s'ha impartit classes de teoria dels teixits, anàlisi, disseny i posada en carta dels dibuixos decoratius. Estes classes de tecnologia tèxtil són molt necessàries per al coneixement de les clàssiques -teles d'Espolí i de totes les teles valencianes dels segles XVII al XIX, així com els coneixements bàsics necessaris per al disseny i la realització dels teixits actuals. En el present moment el Col·legi es troba tancat el públic. Entre les actuacions que hi ha previstes executar, està la creació d'un Museu Etnogràfic Tèxtil, per a això, s'esta recuperant maquinària i s'està creant un fons de màquines recuperades d'antics tallers i fàbriques, i que actualment estan sotmeses a un procés de restauració, disposant de telers manuals d'espolí, i de teixit llis dels segles XVII i XVIII, en els que es teixia les teles d'Espolí, Damasc i Vellut, filoses, fusos, canelleres, màquines de passamaneria, retorcedores, màquines Jacquard etc.

La nostra web: wwwcolegiodelartemayordelaseda.es

- Estiu (20 juny.31 octubre): Dimarts-divendres de 10:00 a 19:00 h. Dissabtes de 10:00 a 20:30 h. Diumenges i festius de 10:00 a 15:00 h i 18:00 a 20:30h. - Hivern (novembre i deçembre): Dimarts-dissabtes, de 10:00 a 18:00 h. Dilluns, diumenges i festius de 10:00 a 14:00 h. - Tancat: 15 d'agost, 9 i 12 d'octubre, 1 de novembre i 25 de deçembre. - Horari 26 de deçembre_ de 10 a 18 h.

CM ART MAJOR DE LA SEDA

Carrer Hospital, 7