CM MUSEU ETNOLÒGIC DE PEGO

MUSEU ETNOLÒGIC: Al maig de 1991 Josep A. Gisbert, director de l'Escola-Taller Castell de Dénia, proposà a l'Ajuntament de Pego, la creació d'un Museu d'Etnologia. L'anomenat Modul Marina Alta de l'Escola-Taller té entre els seus objectius, col·laborar en l'ampliació de la infraestructura cultural de la comarca així com la recerca i control del patrimoni etnològic. La societat pegolina estava sensibilitzada per diversos esdeveniments. En 1989 el biòleg Andreu Sendra realitza una gran exposició sobre la marjal mostrant la seua riquesa tant en fauna com en flora i el cultiu tradicional de l'arròs i la molineria amb els seus útils tradicionals. El gran èxit de la mostra motiva al poble sobre aquest patrimoni que convé impulsar. La recent conclusió de les obres en l'immoble del que serà la Casa de la Cultura, es signa el conveni amb l'Escola-Taller Castell de Dénia que donarà forma i contingut al que és avui el Museu Etnológic de Pego CONTINGUTS: El Museu d'Etnologia arreplega principalment el cultiu de l'arròs i la seua comercialització. En segon terme es contemplen els oficis tradicionals i la taronja. A finals del segle XVIII creix en la població l'interés per produir el cultiu de l'arròs a la marjal, una zona pantanosa apreciada ja en època musulmana. Aquest cultiu es convertix en genuí de la zona i exerceix gran influència sobre tota la societat, tant en l'economia, artesania, gastronomia, folklore, etc... Un recorregut per les sales del Museu ens mostren de forma pedagógica dues grans seccions. El cultiu i la molineria amb la seua posterior comercialització. Els textos es veuen ampliats amb dos protagonistes originals: Les ferramentes que són donacions de famílies vinculades amb aquest cultiu, i les fotografies realitzades per fotògrafs professionals amb estudi fotogràfica a la ciutat que eixien al camp per realitzar reportatges que venien als interesats. Amb el temps han passat a ser un document gràfic de gran importància històrica. El recorregut pel Museu acaba introduint-nos en el món del molí i la posterior comercialització. Les marques comercials destaquen la varietat Bomba que a Pego tenia especials característiques. La visita al Museu finalitza amb la visualització d'un vídeo que resumix tota aquesta important activitat.

La nostra web: http://www.pego.org

Entrada gratuïta.

Dimarts a Dissabte de 10,00 a 13,30 i de 17,00 a 19,30. Diumenges i Dilluns tancat

CM MUSEU ETNOLÒGIC DE PEGO