COLECCIÓN MUSEOGRÁFICA CASA ALAMANZÓN

La Col·lecció Museogràfica Casa Alamanzón va ser inaugurada el 30 de març de l'any 2015 i figura entre els 260 museus arqueològics en el Butlletí del Museu Arqueològic Nacional, titulat «150 anys de museus arqueològics a Espanya» versió digital (http://www.man.es/man/estudio/publicaciones/boletin-edicion/volumenes/35-2017.html) La Col·lecció reuneix una esplèndida mostra de restes arqueològiques recuperades a la comarca Utiel-Requena i en la mateixa població d'Utiel, destacant el conjunt d'urnes cineràries amb els seus corresponents depòsits funeraris d'època ibèrica. Numismàtica, armament, recipients ceràmics, objectes d'adorn personal, quirúrgics i de tocador; amulets i elements d'indumentària al costat d'altres objectes d'ús quotidià de l'època antiga, completen el repertori arqueològic. D'especial interés és l'àmplia documentació i objectes referits a la Batalla del Tollo. Acció d'Utiel de l'any 1812, guanyada a l'exèrcit francés. Una maqueta il·lustrativa del camp de batalla al costat dels uniforme de soldades del Batalló de la Princesa, copartícips en la contesa, rememoren aquesta gesta. Els aspectes etnogràfics de la població estan ben representats en una àmplia mostra d'objectes i útils empleats en nombrosos oficis i activitats hui desaparegudes, recreant ambients domèstics i aixovars propis de societats passades. Destaca una nodrida mostra d'indumentària local dels segles XIX i XX al costat de múltiples objectes d'ús quotidià; joguets, útils de fumador, adorn personal etc. L'escola de passades èpoques es mostra amb manuals i objectes utilitzats pels xicotets alumnes. La sala de fills il·lustres commemora, a través de diverses publicacions i notícies la figura d'aquests reconeguts utielanos. El passat geològic i paleontològic comarcal queda patent en la nodrida mostra de fòssils exposats. Documents gràfics i fotogràfics locals de gran interés històric i etnològic, al costat de l'audiovisual que recull la memòria oral d'Utiel i els seus llogarets completa l'oferta museogràfica. L'edifici, antiga residència de la família Alamanzón, adorna les seues instal·lacions amb una col·lecció d'azulejería castellana, obra de M. Real i Alarcón, donada per l'artista ceràmic a l'Ajuntament d'Utiel.

La nostra web: http://www.utiel.es/es/content/presentacion

Gratuïta.

Divendres de 17 20 hores. Dissabtes de 12 a 14 i de 17 a 20 hores. Diumenge de 12 a 14 hores Si desitja visitar el Museu fora d'este horari o visites de grup és necessari concertar la data amb almenys una setmana d'antelació, pose's en contacte amb nosaltres a través de: archivo@utiel.es cultura@utiel.es tel: 96 217 08 79

COLECCIÓN MUSEOGRÁFICA CASA ALAMANZÓN